Тема: Помічники у домі
Мета: Систематизувати знання учнів про побутові електроприлади, даючи
коротку довідку про утворення електричного струму. Познайомити з правилами безпеки при користуванні електроприладами. Розвивати мовлення, уяву, фантазію. Виховувати інтерес до теми, що вивчається; бажання дотримуватись правил безпечного користування електроприладами.
Обладнання: ілюстративний, демонстраційний матеріал: малюнки побутової
техніки, правил користування електроприладами, картки із завданнями,
Хід уроку
І. Організаційний момент.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
- Пролунав шкільний дзвінок,
- він зібрав нас на урок.
- А урок – не простий.
- Хто назве саме який?
- З якою метою вивчаємо цей предмет?
◙ Щоб зберегти своє здоров’я.
Пригадати, що таке безпека і небезпека.
Які телефони екстрених служб знаєте? Коли ми ними користуємося?
◙ Щоб знайти вихід із небезпечної ситуації.
◙ Щоб знати, де на нас може чекати небезпека.
- Діти, за кожну правильну відповідь, маємо можливість із частин «збудувати» будинок.
- ( На дошці макет будинку)
- Чому ми збудували будинок?
◙ Бо вивчаємо тему «Безпека вдома»
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
Сьогодні на уроці ми дізнаємось, які предмети роблять наш дім комфортним, сучасним і приходять на допомогу усім членам родини.
ІV. Вивчення нового матеріалу
- Всю білизну позбирає
І старанно покупає.
Буде знову вся чистенька,
Незабруднена, гарненька.
(Пральна машина)
Дуже любить він тканини,
Сукні, светрики, гардини.
Всі їх складочки знайде!
Розізлиться – пара йде!
(Праска)
- Суп, морозиво, ковбаси,
Сало, м'ясо, яйця, кваси…
Все в животику ховає
І свіженьким зберігає.
(Холодильник)
Де кого нагородили,
Де супутник запустили.
фільми, казочки, новини
Нам транслює щохвилини.
(Телевізор)
- Кілобайти, гігабайти,
Папки, файли, блоги, сайти…
Знань чимало різних має,
Цілий світ про нього знає.
(Комп’ютер)
Може моркву покришити,
Свіжий сік для нас зробити.
Непотрібно йому рук –
Має функцій безліч штук.
(Кухонний комбайн)
- Розморожувати вміє.
Що потрібно розігріє.
Піцу зробить за хвилину.
Нагодує всю родину.
(Мікрохвильова піч)
Хоч і голосу не має,
Але голосно гукає.
Щоб могли порозмовляти
І про все на світі знати.
(Телефон)
- Діти, молодці! Подивіться без цих електроприладів важко уявити наш будинок. Ці прилади роблять його комфортним та зручним.
Робота з підручником с. 76 читання статті «Побутові прилади»
Робота в парах Розказати про електроприбори у квартирі.
Практична робота (практично ознайомитися з будовою електроприладів)
Прочитати текст у підручнику «Основи здоров'я» І.Д.Бех, видавництво «Алатон», Київ, 2012 на с. 77. Розглянути малюнок електроприладу. Продемонструвати дітям будь-який електричний прилад, запропонувати показати вилку, штепсель, шнур, вимикач. Продемонструвати правильне вимикання електроприладу з розетки. Пояснити, що якщо тримати за шнур, він може обірватися, вдарить струмом.
Виконати завдання перше в зошиті «Основи здоров'я» І.Д.Бех, видавництво «Алатон», Київ, 2013 на с. 40. (пронумерувати складові частини електроприладу)
Як ви думаєте завдяки чому працюють електроприлади?
Інформаційне повідомлення (ознайомити з правилами користування електроприладами)
Запитати, якими електроприладами батьки дозволяють користуватися.
- А значить, вам слід знати дещо про електричний струм, щоб не сталося лиха.
- Електричний струм приводить у дію всі електроприлади – він наш помічник. Але, якщо не знати правил поводження з електричним струмом, він може перетворитися на ворога. Якщо людину вдарить електричним струмом, це може дуже нашкодити здоров’ю. Тому давайте з’ясуємо, як же правильно користуватися електроприладами.
Робота в парах
Складання правил користування електроприладами.
Виступ груп
Учитель: Діти, давайте підсумуємо, що сказали наші рятівники і сформулюємо правила користування електроприладами.
- Вимикати електроприлади взявшись за вилку, а не тягнути за дріт.
- Включати електроприлади тільки у справну, а не в пошкоджену розетку.
- Електроприлади не залишати без нагляду.
- Не перевантажувати розетку великою кількістю приладів.
- Не братися за вимикач мокрими руками.
- Коли ідеш з дому, вимикати всі прилади з розетки.
- Не всувати в розетку сторонні предмети.
Фізкультхвилинка
VІ. Узагальнення і систематизація знань учнів
- Робота у зошиті
Виконати завдання друге в зошиті на с. 40. Записати правило: «Не торкайся електричних приладів мокрими руками!»
- Перегляд відеоролику «Уроки обережності тітоньки Сови: правила поведінки з електроприладами».https://www.youtube.com/watch?v=kJFbS70DwFs
- Гра «Можна – не можна» ( у поєднанні з рухами: якщо можна, то дві руки піднімають угору, якщо не можна – то присідають і низько опускають голівки)
◙ грати з включеними у мережу електроприладами.
◙ користуватися справними електроприладами.
◙ наближатися до обірваних дротів.
◙ включати всі лампи, які є в будинку.
◙ вимикати світло, виходячи з будинку.
◙ мокрими руками вставляти вилку у розетку.
◙ вимикати телевізор, одразу після закінчення телепередачі.
◙ хапатися руками за дріт.
◙ користуватися настільною лампою під час читання.
◙ залишати світло в кімнаті, коли виходиш надовго.
- Бесіда про економне споживання електричної енергії.
В Україні електричних станцій є багато.
Головна у них мета – струм нам виробляти.
Світло, щоб було в домівках,
Тепло в школах, дитсадках.
Хліб, щоб спікся запашненький,
борщик, щоб смачненький пах.
Кожна станція така певну силу має.
І напругу необхідну людям посилає.
Тож людина уже звикла
все включати в одну мить:
Праску, фен, електрочайник,
Телевізор теж кричить.
І ось станція гуркоче від перенапруги,
Іще трішки і не витримає такої напруги.
Струму більше вже не в змозі
вона виробляти,
І від цього починає
Світло пригасати.
VІІ. Підсумок уроку.
Учитель: Діти, погляньте на дошку, на наш затишний будиночок.
У нашім домі горить світло.
Йде мирно струм по дротах.
Працюють справно електропобутові речі,
І так комфортно, діти, нам.
І так буде завжди,
Коли правил дотримуємось ми.
Ви їх усі запам’ятайте.
Вони врятують нам життя.
Про безпеку дома будемо пам’ятати
І основи здоров’я – потрібний предмет
Будемо і надалі вивчати.
|