Загальноосвітня школа І- ІІІ ступенів №1
імені Героя Радянського Союзу І.К.Конька
Урок з математики у 2 класі
Тема: «Вправи і задачі на засвоєння таблиці множення числа 8. Складання задач на знаходження суми двох добутків»
Підготувала і провела:
Агафонова Віта Вікторівна
Світловодськ, 2016 рік
Мета: закріплювати знання табличних випадків множення числа 8; формувати вміння розв'язувати задачі; повторити і систематизувати знання учнів про порядок виконання арифметичних дій; удосконалювати обчислювальні навички; розвивати логічне мислення, творчі здібності; виховувати уважність.
Обладнання: таблиці для усної лічби, картки для роботи в парах, малюнки до задач, таблиці з геометричними фігурами.
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
1. Любі діти, починаємо наш урок математики. Сьогодні будемо працювати на уроці під таким девізом:
«Не кажи - «НЕ ВМІЮ»,
а кажи – «НАВЧУСЯ»,
і для нових звершень
знань я наберуся!,
2. Підготовка зошита до роботи на уроці.
3. Хвилинка каліграфії
Назвіть результати таблиці множення на число 8. Запишіть їх у зошит.
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1. Перевірка домашнього завдання (с. 130, завдання 867; 868)
Завдання 867
- На скільки дій ви виконали задачу? (2) Про що дізналися в першій дії? (скільки буряків дають коневі на добу – 8 кг)
— Скільки кілограмів вівса дають коневі на добу? (32 кг). Хто відповів н7а питання із сніжинкою? (16+8+32 = 56 кг)
Завдання 868
Яке значення має перший вираз (38), а останній? (42)
2. Усна лічба
1) Математична «доріжка». (5 учнів працюють біля дошки, решта з учителем над задачами №2)
8 6 18 15 56
2) Розв'язування задач.
• На одну жіночу сукню потрібно 4 м тканини. Скільки тканини потрібно на 3 сукні? на 4? на 6? на 8?
• У 3 однакових пакетах 6 кг борошна. Скільки кілограмів борошна в одному пакеті?
• Скільки потрібно трилітрових банок, щоб розлити 15 л соку?
3. Математичний диктант
• Число 28 зменшити в 7 разів.
• Другий множник — 8, а добуток — 40. Записати перший множник.
• Число 70 зменшити на добуток чисел 8 і 6.
• Добуток чисел 8 і 9 збільшити на 12
• Перший доданок — добуток чисел 8 і 7, другий доданок — 44. Записати суму.
• Є два добутки: 2 ∙ 6 і 6 ∙ 8. Записати суму.
Відповіді: 4; 5; 22; 90; 100; 60.
III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
— Сьогодні на уроці ми повторимо вивчені випадки табличного множення і ділення.
IV. ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ
1. Робота за підручником (с. 130-131)
Завдання 869
Перший стовпчик — з коментуванням, решта прикладів — самостійно. Один учень працює біля дошки, решта — у зошитах.
Завдання 870. Самостійне виконання завдання Один учень працює біля дошки.
Завдання 871
Учні з місця за малюнком добирають кількість предметів для покупки і складають задачу за схемою розв’язання.
Завдання 872. Усне виконання завдання
Учні називають точки, що лежать поза прямою. Вимірюють відстань між точками К і М. Визначають, у скільки разів довжина відрізка ВС менша за довжину відрізка АС.
2. Фізкультхвилинка
V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
1. Знаходження значень виразів.
(робота в парах) Знайдіть значення виразів,підставивши букви у таблицю, прочитайте слово.
28 - 18 : 2 = 19 д 1 3 7 9 19 32 61
42 + (37 - 18) = 61 і м о л о д ц і
56 : 7 – 7 = 1 м
(80 - 17) : 7 = 9 о
42 - (17 + 18) = 7 л
72 : 8 : 3 = 3 о
9 · 8 – 8 · 5 = 32 ц
2. Розв'язування задач
— Визначте, якій задачі яка схема розв’язання відповідає.
1) Купили 6 банок білої фарби, по 3 кг в кожній, і 4 банки зеленої фарби, по 5 кг в кожній. На скільки кілограмів більше купили зеленої фарби?
2) Бджола облітала за 3 дні по 6 квіток, а за 5 днів по 8 квіток. Скільки всього квіток облітала бджола, збираючи нектар?
Схеми розв’язань:
VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ
Інтерактивна вправа «Незакінчене речення»
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
С. 131, завдання 873; 874.
|