Самостійна робота за темою «Речення»
1 варіант
1. Поділити текст на речення. Визначити кількість речень.
Кіт підкрався до самого тину та як плигне хотів горобця схопити а горобчик утік кіт полетів у калюжу вискочив мокрий брудний а горобці сміються над котом.
а) 4; б) 5; в) 6.
2. Скласти речення за схемою: «яка? хто? що робить?».
3. Визначити тип кожного речення.
Чому це так жваво струмочок співає?
Сніг, наче срібло, блищить!
Любіть і оберігайте ліси.
Небо було ясне і синє.
4. Поширити речення звертанням.
Обережно поводьтеся з газовою плитою!
5. Перебудувати розповідне речення на питальне.
Перестали співати пташки у лісах.
6. Перебудувати розповідне речення на спонукальне.
Діти оберігають мурашник.
Самостійна робота за темою «Речення»
2 варіант
1. Поділити текст на речення. Визначити кількість речень.
Ходила квочка з курчатами у дворі раптом як лине дощик квочка на землю присіла, пір’ячко розчепірила й заквоктала і всі курчата залізли до неї під крилечка зарилися в її м’яке пір’ячко.
а) 4; б) 5; в) 6.
2. Скласти речення за схемою: «хто? що робить? де?».
3. Визначити тип кожного речення.
Чому ласкаво нам сонечко сяє?
Скільки радості в очах!
Учіться, діти!
Електрика освітлює будинки.
4. Поширити речення звертанням.
Не бавтеся сірниками!
5. Перебудувати розповідне речення на питальне.
Загорнувся у листячко їжачок.
6. Перебудувати розповідне речення на спонукальне.
Діти допомагають узимку лісовим мешканцям.
|